
Jak maloobchodníci investují do interaktivních zkušeností napříč různými kontaktními body, jak může konverzace s botem prohloubit vztahy se zákazníky a odemknout nové příležitosti?
Integrace robotů do každodenního života
Rozhovory s roboty se staly stále běžnější součástí každodenního života. Ať už se jedná o interakci se zákaznickými podpůrnými centry, organizaci úkolů s virtuálními asistenty nebo výměnu podnětů s ChatGPT, tyto výměny se bezproblémově začlenily do každodenní rutiny. S rostoucím využíváním chatbotů poháněných umělou inteligencí, které se vyvíjejí s technologickými pokroky, se hranice mezi lidskou a robotickou interakcí neustále stírají.
Konverzace jako nástroj nových příležitostí
Chatboty jsou i nadále vnímány jako jednoduché nástroje pro řešení problémů, tyto dialogy však mohou znamenat revoluci v zákaznické zkušenosti. Konverzace mohou překročit hranice zobrazení problémů a vytvořit smysluplné interakce, a dokonce otevřít nové příležitosti k příjmům. Ať už se zákazníci angažují s virtuálními asistenty, someliéry, nebo náboráři, mnohá odvětví se snaží tuto potenciální hodnotu využít. Ale jakým způsobem průmysl tuto příležitost využívá a co skutečně definuje smysluplnou interakci?
Osobnost a humor ve značce
Studie společnosti McKinsey & Company Jak škálovat generativní AI v maloobchodu identifikuje chatboty jako klíčový nástroj pro zlepšení zákaznické angažovanosti, a to díky jejich univerzálnosti napříč celým zákaznickým cyklem. Aby však chatboty mohly mít skutečný dopad, musí společnosti nejprve určit svůj účel a zajistit, aby zážitek odpovídal jejich identitě značky. To byl cíl americké maloobchodní sítě Casey’s při uvedení Darn-ella, chatboty poháněné generativní AI, navržené k propagaci nových směsí jejich „Darn Good Coffee“.
Nové příležitosti ve vzdělávání a přizpůsobení
Také dodavatel mobility E.ON představil „Electra“, interaktivního překladatele navrženého k podpoře řidičů elektrických vozidel při navigaci v zahraničí a překonávání jazykových bariér. „Electra je vícejazyčný digitální asistent, který odstraňuje jazykové bariéry a usnadňuje tak rychlá zákaznická řešení. Tato interakce přesahuje tradiční zákaznickou podporu – je to krok směrem k hladšímu a dostupnějšímu zážitku z e-mobility,“ řekl mluvčí společnosti E.ON.
Budoucnost chatbotů a zákaznické zkušenosti
Chatboty se vyvinou z pouhého simulování konverzací na činnost, která slouží jako most k hlubším, personnalizovaným zákaznickým zkušenostem. V budoucnosti úspěch nebude záviset na tom, jak lidští se zdají, ale na tom, jak efektivně dodávají hodnotu způsoby, které se cítí intuitivní, promyšlené a v souladu se smyslem značky. Skutečným cílem je vytvářet upřímné spojení.
Zdroj: mobilityplaza.org