V tomto článku se Evgeny Korotin z poradenské společnosti Competition Technologies Center zabývá různými metodami, jak zlepšit prodej na čerpacích stanicích.
Cenové tabule jsou jednou z nejkrásnějších částí čerpací stanice – téměř jako „hlas“ značky. Upoutá pozornost zaneprázdněných řidičů svým úhledným designem a barevnými cenami paliva a na dnešním trhu je těžké najít efektivnější poutače na řidiče.
Pojďme si něco říct o maloobchodních cenách. Objevila se nová zjištění, která jsme objevili prostřednictvím studie trhu s pohonnými hmotami a která by mohla být užitečná pro vaši každodenní rutinu.
Pravděpodobně jste už slyšeli o softwaru pro nastavení cen pohonných hmot a někteří z vás možná dokonce utratili spoustu peněz, aby získali „krásný nástroj, který vám při každé změně ceny přinese více peněz.“ Ale když se pokusíte vyhodnotit zisky z tohoto cenového softwaru pro vaši společnost, pravděpodobně zjistíte, že poskytuje pouze asi 1-1,5 procenta zvýšení zisku. Takže jste utratili velké množství peněz za software, který neposkytuje téměř nic.
Život jde dál, takže se nyní podívejme, jak se stát dobrým manažerem „cenového stroje“ bez ohledu na to, zda jste si zakoupili software nebo pokud stále dáváte přednost Excelu.
Spravujte ceny, když to za to stojí
Zkontrolujte cenový rozdíl benzínek ve městě nebo na dálnici, kde se nachází vaše čerpací stanice. Pokud je rozdíl mezi maximální a minimální cenou v průměru menší než 3 procenta, bude velmi obtížné získat výhodu z cenových změn. Pokud je rozdíl menší než 1,5 procenta, znamená to, že použití ceny jako marketingového nástroje je zbytečné. Je čas vypnout počítač a relaxovat. Vypijte sklenku vína nebo si zacvičte jógu – ať už vám vyhovuje cokoli. Nyní se můžete znovu zamyslet. Například nad marketingovými nástroji, které již znáte a které s cenou pohonných hmot nesouvisí.
Bingo! Propagace. Nenechte se odradit zbytečnými slogany jako „slevy zabíjejí podnikání“ – stačí jít a vytvořit nějaké propagační akce na maloobchodní zboží, které s palivem nesouvisí, ale poskytnou vám mnohem větší výhodu proti konkurenci než jakákoli strategie na stanovení ceny pohonných hmot. Další doporučení ohledně propagace pohonných hmot: vykašlete se na systém slev „tři za cenu dvou“. Všechny ostatní propagační programy budou fungovat.
Sledujte micromanagement cen na každé pobočce
Micromanagement je nedílnou součástí podnikání v oblastech s nepřetržitým provozem ve své blízkosti. Věnujte nějaký čas hodnocení polohy hranic těchto oblastí a získáte neuvěřitelný nástroj pro efektivní stanovení cen. I s Excelem pak budete hravě konkurovat ostatním čerpacím stanicím.
Pomocí jednoduché logiky hodnocení průměrných cen na trhu s pohonnými hmotami můžete vypočítat správnou pozici vaší čerpací stanice v porovnání s průměrnou cenou na trhu. Vždy, když vaši konkurenti mění své ceny, udržujte svou cenu ve stejné výši. Snadné a efektivní.
Sledujte elasticitu (pokud víte, co to je)
Pokud potřebujete Wikipedii, abyste porozuměli pojmu „elasticita“, přeskočte tuto pasáž. Musíte si uvědomit, že elasticita ceny paliva je nestabilní a stále se mění. Každý, kdo vám řekne něco jiného, neví, jak ji správně vypočítat nebo vás z nějakého důvodu neustále dezinformuje. Zbavte se ho a zamyslete se: Pokud víte, kdy se elasticita změní z „-“ na „+“, budete řídit svět maloobchodního prodeje pohonných hmot, protože poznáte čas na zvýšení cen… Buďte trpěliví a sledujte.
Napsal Evgeny Korotin. Competition Technologies Center Ltd. je poradenská společnost, která poskytuje marketingovou podporu v oblasti maloobchodního prodeje pohonných hmot a vytváří technologická řešení pro zvýšení objemu prodeje pohonných hmot na trzích s tvrdou konkurencí.
zdroj: petrolplaza.com